ADHD-kinders wat verveeld is, is nié lui nie, sê kenner

Met ’n gebroke leerpatroon wat skole tans kniehalter, kyk akademici nou na redes waarom leerders dalk vinniger in die klas verveeld raak.


Met ’n gebroke leerpatroon wat skole tans kniehalter, kyk akademici nou na redes waarom leerders dalk vinniger in die klas verveeld raak.

Een van Standard se staatmaker-kenners, dr. Riana Hall van die Wes-Kaapse onderwysdepartement, het vandeesweek met ons gesels oor die rol wat aandagsgebrek-hiperaktiwiteitsindroom (algemeen bekend as ADHD) speel in verveeldheid wat kinders by skole ondervind.

“Dit is algemeen bekend dat kinders met ADHD baie verveeld raak. Dit is egter belangrik om te verstaan dat dit nie verband hou met luiheid nie,” vertel dr. Hall.

Om van tyd tot tyd verveeld te wees, is deel van kindwees, maar kinders met ADHD het ’n voortdurende uitdaging met verveling.

Verveling is nie ’n simptoom van ADHD nie, maar ’n resultaat van ADHD, en dit lei tot verwarrende gedrag.

Voorbeeld

Joseph, ’n leerder met ADHD, ontwrig die klas. Die onderwyser dink Joseph tree opsetlik op en stuur hom na die hoof se kantoor. Joseph vertel die hoof dit is vervelig of selfs dom om in die klas “net daar te sit”. Dit beteken egter: “Ek kan nie net daar sit nie. Ek moet iets kry wat my regtig interesseer om stil te sit en gefokus te bly.”

Die meeste kinders kan dit uithou totdat die klas eindig of die onderwyser oor iets nuuts praat, maar kinders met ADHD kan dikwels nie. As verveling insink, kan hulle probleme met selfbeheersing ondervind, of hulle kan op ongepaste maniere aandag soek.

“Hou ook in gedagte dat kinders met ADHD dikwels kla dat hulle verveeld is, selfs as hulle vry is om te doen wat hulle wil.”

Verveling en die ADHD-brein

Kinders met ADHD is opgewonde oor opwinding en nuutheid. Hulle soek voortdurend stimulasie.

Dit is nie net ’n persoonlikheids­eienskap nie. Navorsing dui daarop dat dit gebeur as gevolg van die struktuur en chemiese samestelling van die ADHD-brein.

Dink aan ’n tipiese Engels-klas wat oor Shakespeare leer. Baie kinders vind die les miskien ’n bietjie dof, maar hulle weet dat hulle die materiaal moet leer en kan die bewuste besluit neem om stil te sit en te luister.

Baie kinders met ADHD het nie dié soort beheer nie. Dit kan wees omdat die dele van hul brein wat hulle help om gefokus te bly en nie verveeld te raak nie, “onderdruk” is en nie opgewerk word nie.

Die neurone skiet nie so doeltreffend soos dié van hul eweknieë nie. Die ADHD-brein kan ook sekere chemikalieë wat aktiwiteite bevredigend maak, nie behoorlik aktiveer nie, dus voel hulle minder aangemoedig om daarop gefokus te bly.

Dit kan ook gelees word as “verveling” vir kinders met ADHD. Nog ’n belangrike faktor wat ’n rol by verveling en die ADHD-brein speel, is dat kinders met ADHD probleme het met uitvoerende funksionerings-vaardighede, of die brein se bestuurstelsel.

Kinders met ADHD wemel gereeld van groot idees oor allerhande opwindende dinge wat hulle wil doen, maar hulle sukkel met die beplannings-, organisasie- en probleemoplossings-vaardighede om dit uit te voer.

Kom ons sê Leah, ’n 12-jarige, is vuur en vlam oor die bou van ’n karretjie hierdie naweek.

Die hele week dink Leah oor die kleur wat sy dit sal verf, waarvan die raamwerk gemaak sal word en wie haar gaan help.

Wanneer Saterdag aanbreek, staan sy uiteindelik 11:00 uit die bed op. Sy het geen vriende vooraf gebel nie, en nou is almal besig. Sy besef ook sy het geen materiaal om dit mee te bou nie. Omdat sy nie ’n nuwe strategie of aktiwiteit kon uitdink nie, sak sy op die bank neer en bring die dag “verveeld” en ongemaklik deur.

Hoe pak ’n mens verveling aan?

Dit kan kinders met ADHD ’n bietjie langer neem om uit te vind wat hulle moet doen. Gee jou kind dus tyd voordat jy met idees inspring. Jou kind kan self op ’n prettige manier tyd deurbring sonder jou insette. Terselfdertyd kan jy sekere dinge doen om verveling te verminder en jou kind te help om dit te bestuur: . Verskaf struktuur deur naskoolse en naweekaktiwiteite te beplan. . Moedig u kind aan om vooraf te beplan. Help u kind om planne te maak, taaklyste op te stel en ’n kalender te gebruik as ’n visuele aanwysing om tyd te struktureer.. Moenie alles laat staan om jou kind van verveling te red nie. Probeer jou kind uitnooi om mee te doen wat jy doen, soos om in die tuin te werk of aandete gereed te kry. . Stel streng riglyne vir skermtyd en probeer om dit nie as ’n toevlug te gebruik as jou kind sê sy is verveeld nie.

“Dit is belangrik om te onthou dat kinders met ADHD gewoonlik ’n bo-gemiddelde intelligensie het en dus met bestuur van ADHD steeds kan presteer,” sluit dr. Hall af.

You need to be Logged In to leave a comment.